Below Header Banner Area
Above Article Banner Area

মালয়েশিয়ায় কাজ করতে গিয়ে আটক জলঙ্গীর শ্রমিক

মুর্শিদাবাদ জেলাতে শিল্প ও কর্ম সংস্থান নেই, তাই মুর্শিদাবাদ জেলার অধিকাংশ যুবক কর্ম সংস্থানের জন্য ভিন দেশে ও ভিন রাজ্যে পারী দেন। মুর্শিদাবাদ জেলার জলঙ্গী থানার অন্তর্গত সাদিখাঁড়দিয়ার গ্রাম পঞ্চায়েতের ইন্নাতপুর গ্রামের বাসিন্দা শবকত আলী মন্ডল তার পুত্র আসরাফ আলি মন্ডল ভীন রাষ্ট্র মালয়েশিয়ায় কাজ করতে যান ২০১৭ সালে। কিন্তু বিগত চার মাস পর্বে কোন সমস্যা ছিল বলে জানা যায়। কিন্তু বর্তমানে আসরাফ আলীকে ক্রিতদাস করে বন্দি দশা রেখে দেওয়া হয়েছে বলে অভিযোগ। আসরাফ আলি পরিবারে ফোন করে বাড়ি ফিরে আসার জন্য অনুরোধ জানান।
ঘটনার জেরে সোমবার পরিবারের সদস্যরা ও বাবা শবকত আলী মুর্শিদাবাদ জেলা শাসক জগদীশ প্রসাদ মীনা কাছে দেখা করেন এবং ছেলে যাতে সুস্থ ভাবে বাড়ি ফিরে আসেন তার জন্য আবেদন করেন। পরিবারের কাছে ছেলে ফিরে আসার জন্য দিন গুজরান করছেন পরিবারের সদস্যরা।

There is no industry and employment in Murshidabad district, so most of the youth in Murshidabad district migrate to different countries and different states for employment. Shabkat Ali Mandal, a resident of Innatpur village in Sadikhandia gram panchayat under Jalangi police station in Murshidabad district, went to work in Malaysia in 2016 with his son Asraf Ali Mandal. But it is known that there were no problems in the last four months. But now it is alleged that Ashraf Ali has been kept as a slave. Asraf Ali called the family and asked them to return home.
Following the incident, family members and father Shabkat Ali met Murshidabad district governor Jagdish Prasad Meena on Monday and pleaded for the boy to return home healthy. The family members are spending their days for the son to return to the family.

Below Article Banner Area

About Desk

Check Also

Not only do our songs damage our conscience and values ​​in this dark time ..

We who sing, compose songs, also designers, videographers, sound engineers, recordists, spotboys and many others …

Bottom Banner Area