Below Header Banner Area
Above Article Banner Area

মাওবাদী সন্দেহে বিনা বিচারে ১২ বছর জেলবন্দী তহিদ মােল্লা

মাওবাদী সন্দেহে বিনা বিচারে ১২ বছর জেলবন্দী তহিদ মােল্লা। একাধিক স্বেচ্ছাসেবী সংস্থা ও মানবাধিকার সংগঠন তার মুক্তির দাবিতে উচ্চ আদালতের দ্বারস্থ হয়েছে। বুধবার তেহট আদালত থেকে জামিন দেওয়া হয় তহিদ মােল্লাকে। বহরমপুর সংশােধনাগার থেকে তহিল মােল্লা বেড়িয়ে আসতেই উচ্ছাসে ফেটে পড়ে তার পরিবার পরিজন থেকে স্বেচ্ছাসেবী সংগঠনের সদস্যরা। এরপর নিরাপরাধ তহিদ মােল্লাকে নিঃশর্ত মুক্তির দাবি জানিয়েছে মানবাধিকার সংগঠন।

দীর্ঘ ১২ বছর আগে মাওবাদী সন্দেহে পুলিশ গ্রেপ্তার করে মুর্শিদাবাদের নওদার বাসিন্দা তহিদ মােল্লাকে। বিনা বিচারে ১২ বছর ধরে জেলবন্দী তহিদ মােল্লা। অভিযােগ পুলিশ স্বাক্ষ্য শেষ করতে না পারায় থমকে ছিল বিচার পক্রিয়া। একাধিক স্বেচ্ছাসেবী সংস্থা ও মানবাধিকার সংগঠন তার মুক্তির দাবিতে উচ্চ আদালতের দ্বারস্থ হয়েছে। কিন্তু বার বার খারিজ হয়ে গিয়েছে জামিন পক্রিয়া। বুধবার তেহট্ট আদালত থেকে জামিন দেওয়া হয় তহিদ মােল্লাকে। বহরমপুর সংশােধনাগার থেকে তহিল মােল্লা বেড়িয়ে আসতেই উচ্ছ্বাসে ফেটে পড়ে তার পরিবার পরিজন থেকে স্বেচ্ছাসেবী সংগঠনের সদস্যরা। এরপর দ্রুত বিচার পক্রিয়া শেষ করে নিরাপরাধ তহিদ মােল্লাকে নিঃশর্ত মুক্তির দাবি জানিয়েছে মানবাধিকার সংগঠন।

Tahid Mella jailed for 12 years without trial on Maoist suspicion. Several voluntary organizations and human rights groups have approached the high court seeking his release. Tahid Mella was granted bail by the Tehat court on Wednesday. As soon as Tehil Mella came out of the Bahrampur Shedhanagar, the members of the voluntary organization from his family burst into a frenzy. After that, the human rights organization demanded the unconditional release of the innocent Tahid Mella.

Tahid Mella, a resident of Nawda in Murshidabad, was arrested by police on suspicion of being a Maoist 12 years ago. Tahid Mella has been imprisoned for 12 years without trial. The trial was halted as the police could not complete the evidence. Several voluntary organizations and human rights groups have approached the high court seeking his release. But the bail process has been rejected again and again. Tahid Mella was granted bail by the Tehta court on Wednesday. As soon as Tehil Mella came out of the Bahrampur Sanhedrinagar, the members of the voluntary organization from his family burst into a frenzy. After that, the human rights organization demanded the unconditional release of the innocent Tahid Mella after completing the speedy trial process.

Below Article Banner Area

About Desk

Check Also

JIS Group organizes free of cost vaccination drive for everyone

JIS Group’s free-of-cost onsite vaccination drive has started today at Narula Institute of Technology campus …

Bottom Banner Area