Below Header Banner Area
Above Article Banner Area

বিজেপি নেতা শেখ ওয়াসিম বারি, তাঁর বাবা ও ভাইকে মাথায় গুলি করে মারল জঙ্গিরা

জম্মু ও কাশ্মীরের বিজেপি নেতা শেখ ওয়াসিম বারি, তাঁর বাবা ও ভাইকে মাথায় গুলি করে মারল জঙ্গিরা। বুধবার রাত ন’টা নাগাদ ঘটনাটি ঘটেছে বান্দিপোর জেলায়। ওয়াসিম বান্দিপোরের জেলা সভাপতি ছিলেন।ঘটনারসময়ও য়াসিমের জন্য নিযুক্ত নিরাপত্তারক্ষী রা কেউই তাঁর কাছে ছিলেন না। কর্তব্যে গাফিলতির জন্য নিরাপত্তারক্ষী র  ওই দলকে গ্রেফতার করেছে জম্মু ও কাশ্মীর পুলিশ। তাঁদের বিরুদ্ধে তদন্তও শুরু করা হয়েছে।

বিশিষ্ট সূত্রের খবর, জঙ্গিরা মোটরসাইকেলে চড়ে এসেছিল। তাঁদের রিভলভারে সাইলেন্সর লাগানো ছিল। মাত্র ১০ মিটার দূর থেকে ওই বিজেপি নেতা ও তাঁর পরিবারের লোকেদের গুলি করা হয়েছে বলে জানা গিয়েছে।

এই ঘটনার নিন্দা করেছেন, জম্মু ও কাশ্মীরের প্রাক্তন মুখ্যমন্ত্রী ওমর আবদুল্লাও। পরিবারের প্রতি সমবেদনা ব্যক্ত করেছেন প্রধানমন্ত্রী।

Jammu and Kashmir BJP leader Sheikh Wasim Bari, his father and brother were shot in the head by militants. The incident took place around 9 pm on Wednesday in Bandipore district. Wasim was the district president of Bandipore. Jammu and Kashmir police have arrested the team of security guards for negligence in duty. An investigation has also been launched against them.

According to prominent sources, the militants came on a motorcycle. They had silencers on their revolvers. The BJP leader and his family members were reportedly shot from a distance of just 10 meters.

Former Jammu and Kashmir Chief Minister Omar Abdullah has also condemned the incident. The Prime Minister expressed his condolences to the family.

Below Article Banner Area

About Mahatab Chowdhury

Check Also

JIS Group organizes free of cost vaccination drive for everyone

JIS Group’s free-of-cost onsite vaccination drive has started today at Narula Institute of Technology campus …

Bottom Banner Area