Below Header Banner Area
Above Article Banner Area

উন্নয়নের ছোঁয়ায় ঝা চকচকে গঙ্গারামপুর পৌরসভার ১৮ টি ওয়ার্ড, পৌরসুবিধা পেয়ে খুশি সকলেই

দক্ষিণ দিনাজপুরঃ করোনা পরিস্থিতিতে মহামারীর মোকাবিলা বা আমফানের মোকাবিলা অথবা অসহায় মানুষ থেকে শরু করে পৌরনাগরিকদের সুবিধার্থে তাদের পাশে থেকে অবিচল ভাবে কাজ করে চলেছে গঙ্গারামপুর পৌরসভা।
পৌরসভার প্রশাসক ও প্রশাসক বোর্ডের সদস্যরা সকলের পাশে থেকে দিবারাত্রি ক্লান্তিহীন ভাবে পরিষেবা দিয়ে চলেছে। পুরসভায় ক্ষমতায় ছিল বামেরা আর সেমসময় পুরবাসী বা পুরএলাকার কোন রকম কাজই করেননি তারই একডালি অভিযোগ ছিল আজ থেকে ঠিক পাঁচ বছর আগে গঙ্গারামপুর পুরসভায়
২০১৫ সালে পুরসভা দখল করে তৃণমূল কংগ্রেস। পুরনাগরিকদের চাহিদার কথা মাথায় রেখে উন্নয়নের লক্ষ্যে ঝাঁপিয়ে পড়ে নতুন সরকার। দীর্ঘ ২১ বছরে বামেরা যা করতে পারেনি, মাত্র তিন বছরেই তা করে দেখিয়েছে দেখিয়েছেন বর্তমান রাজ্য সরকার। পুরসভার ১৮ টি ওয়ার্ডে পানীয় জল, নিকাশিব্যবস্থা, প্রধানমন্ত্রী আবাস যোজনায় বাড়ি, পাকা রাস্তাঘাট, ভেপার আলো, রাস্তায় রাস্তায় হাই মাস্ট আলো গোয়ালখাঁড়ি শশ্মানে বৈদ্যুতিক চুল্লি, আধুনিক স্টেডিয়াম, বিশ্ববাংলা প্রতীকী তোরণ ফোয়ারা,খেয়াঘাটের জন্য বাঁধানো সিঁড়ি তৈরি আরো অনেক কিছুর কাজ চলছে।
পুরসভার ১৮ টি ওয়ার্ডেই তৈরি হয়েছে পাকা রাস্তাঘাট, জলনিকাশি ব্যবস্থা বিভিন্ন সৌন্দর্যায়নের কাজও
সব মিলিয়ে নতুন চেহারায় ধরা দিয়েছে গঙ্গারামপুর পুরসভা এলাকা আরও হয়েছে আধুনিক ও ঝাঁ-চকচকে। গঙ্গারামপুর পুরসভার উদ্যোগে ও বর্তমান(তৃণমূলের) পুরসভার প্রশাসক অমলেন্দু সরকারের একান্ত চেষ্টায় ও উন্নয়নের ধারায় নানান উন্নয়নমূলক কাজ
এতকিছু পেয়ে বেজায় খুশি এলাকাবাসীরা।

South Dinajpur: Gangarampur Municipality has been working tirelessly for the benefit of the citizens, starting from the helpless people to deal with the epidemic or Amphan in the Corona situation.
The administrators of the municipality and the members of the board of administrators are working tirelessly day and night from all sides. Leftists were in power in the municipality and at that time they did not do any work in the city or in the city. His only complaint was in Gangarampur municipality exactly five years ago.
The Trinamool Congress took over the municipality in 2015. Keeping in mind the needs of the citizens, the new government jumped at the goal of development. What the Left has not been able to do in 21 long years, the present state government has done in just three years. In 16 wards of the municipality, drinking water, sewerage system, houses under the Prime Minister’s Housing Scheme, paved roads, vapor lights, high mast lights in the streets, electric furnaces in Goalkhandi crematorium, modern stadiums, World Bangla symbolic arch fountains, many fences are being constructed for ferries.
Paved roads, drainage system and various beautification works have been constructed in 18 wards of the municipality.
All in all, Gangarampur municipality area has got a new look and has become more modern and shiny. At the initiative of Gangarampur Municipality and with the dedicated efforts of the present (Trinamool) Municipal Administrator Amalendu Sarkar and various developmental works
The locals are very happy to get so much.

Below Article Banner Area

About Mahatab Chowdhury

Check Also

JIS Group organizes free of cost vaccination drive for everyone

JIS Group’s free-of-cost onsite vaccination drive has started today at Narula Institute of Technology campus …

Bottom Banner Area